Nauka zdalna oczami uczniów

Za nami kolejne tygodnie spędzone w izolacji. Konsekwencją takiego zamknięcia była konieczność ponownego przejścia na naukę zdalną. Choć ta forma zdobywania nowych wiadomości i umiejętności została przez nas „przećwiczona” już podczas wiosennego lockdownu, nadal wzbudza wiele różnych emocji. Poprosiliśmy więc uczniów naszej szkoły, aby opowiedzieli nami o swoich doświadczeniach z obowiązującą formą nauki.

Z Gabrysią Furtak rozmawiała Iga Pazura

Zdalne nauczanie – radość czy smutek

Od 26 października w życie klas 4-8 znowu weszło nauczanie zdalne. Zdania uczniów co do tej formy edukacji są podzielone – u jednych budzi radość, u innych smutek. Radosne aspekty to np.: brak konieczności wczesnego wstawania, możliwość oszukiwania na sprawdzianach, łatwiejsze zdobywanie dobrych ocen. Natomiast nie możemy zapomnieć też o tej smutniejszej stronie: nie widzimy się z kolegami i koleżankami z klasy, trudniej się uczy, wiele osób oszukuje. Byliśmy ciekawi, jakie są odczucia uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Łazach co do nauczania zdalnego, dlatego reporterka Karolina Mierzwa z redakcji bloga KreaTYwni przeprowadziła wywiad z jedną z uczennic tej szkoły.

Czy ucieszyłaś się, że klasy 4-8 znowu przechodzą na nauczanie zdalne?

–   Nie, ponieważ o wiele bardziej wolę spotykać się z moimi rówieśnikami i nauczycielami twarzą w twarz, a nie tylko widzieć ich ikonki na komputerze.

Jak łatwiej ci się uczy – zdalnie czy stacjonarnie?

–  Zdecydowanie łatwiej uczy mi się stacjonarnie. Przykładem może być biologia. Ucząc się stacjonarnie, możemy popatrzeć przez mikroskop na różne mikroorganizmy, wtedy łatwiej nauczyć nam się lub zrozumieć jego budowę, jednak gdy jest nauczanie zdalne, takiej możliwości nie mamy i musimy to sobie wyobrazić.

Czy zdalne nauczanie ma wpływ na spędzanie wolnego czasu?

–  Oczywiście, że tak. Przed tą restrykcją mogliśmy bez problemu spotykać się w szkole na różnych kółkach zainteresowań. Teraz niestety musieliśmy przenieść to wszystko do internetu, jednak to nie to samo. Nie da się np. całym chórem śpiewać zdalnie. Przecież ideą chóru jest zgranie się osób w różnych głosach. Zdalnie bardzo trudno jest to osiągnąć.

Czyli wolałabyś uczyć się stacjonarnie?

–  Tak.

Bardzo dziękuję za twoje odpowiedzi, do zobaczenia.


I znowu zdalnie…

W szkołach ponownie zaczęło się zdalne  nauczenie. Maya Godwani postanowiła w związku z tym poprosić jedną z uczennic o podzielenie się swoją opinią na ten temat.

Witaj, Aniu!

– Cześć Mayu!

Aniu, jak radzisz sobie z nauką online?

-Nawet dobrze.

To super! Czy według Ciebie  są jakieś plusy i minusy tej nauki?

-Oczywiście, że są. Największym minusem jest to, że ciągle muszę patrzeć w komputer. Plusem jest to, że mogę wstać nawet 10 minut przed lekcją.

Czy lepiej uczyło Ci się stacjonarnie czy zdalnie?

-Łatwiej  przyswajam informacje w szkole, mam też fajny kontakt z kolegami, koleżankami oraz z nauczycielami.

Bardzo dziękuję Ci za wywiad!

-Cieszę się, że mogłam wziąć w nim udział.